Šárka Zajíčková 15 min. 30 min.

I zdánlivě „nebezpečnou“ věc, jako je pizza, lze udělat LOW-FODMAP. Stačí použít bezlepkové listové těsto, sýr bez laktózy a suroviny, které splňují pravidla LOW-FODMAP diety. Kombinace šunky a ananasu chutná výborně. Skvělé je, že bezlepkové listové těsto není chuťově příliš rozdílné od toho klasického lepkového. Sehnat ho můžete v supermarketech a hypermarketech, ale také v obchodech se zdravou výživou.

Suroviny:

  • 1 bezlepkové listové těsto bez laktózy
  • 1 konzerva krájených rajčat
  • sůl
  • pepř
  • oregano
  • bazalka
  • 200 g kuřecí šunky
  • čerstvý nebo konzervovaný ananas
  • 100 g eidamu bez laktózy

Postup:

  1. Listové těsto rozválíme tak, aby se nám krásně vešlo na plech.
  2. Na několika místech těsto propícháme vidličkou.
  3. Rajčatovou konzervu vlijeme do misky, osolíme, opepříme a přidáme oregano a bazalku.
  4. Pořádně promícháme a rovnoměrně nalijeme na připravené těsto.
  5. Na rajčata navrstvíme natrhanou šunku na menší kousky, dále kousky ananasu a zakončíme kousky eidamu.
  6. Pizzu dáme zapéct na 180 stupňů přibližně na 30 minut.