Šárka Zajíčková 5 min. 15 min.

Když se řekne bramborový salát, většina z nás si představí hutný salát plný majonézy, který si obvykle vychutnáváme o Štědrém večeru. Bramborový salát lze ale připravit na mnoho různých způsobů a to i ve stylu Low-FODMAP. Sytý a zároveň lehký salát vytvoříme přidáním uzeného lososa a listového salátu. Svěží dip s koprem perfektně doplňuje chuť lososa.

Suroviny:

  • 0,5 kg nových brambor
  • sůl
  • 100 g uzeného lososa
  • pár listů salátu lollo biondo
  • 1 balení zakysané bezlaktózové smetany
  • pár snítek čerstvého kopru
  • pár kapek citrónové šťávy

Postup:

  1. Brambory pokrájíme na stejné velké kusy a i se slupkou je dáme vařit.
  2. Uvařené brambory slijeme a necháme vychladnout.
  3. Do mísy vsypeme zchladlé brambory, přidáme opraný a natrhaný salát lollo biondo a přidáme i uzeného lososa.
  4. Nakonec si připravíme dip ze zakysané smetany bez laktózy, soli, citrónové šťávy a kopru, který nasekáme najemno.
Bramborový salát s uzeným kososem
Koprový dip