Šárka Zajíčková 5 min. 120 min.

Semínka chia patří ke žhavým trendům ve světě zdravé výživy. Já jsem tato semínka dlouho jen míjela a bez povšimnutí jsem je nechávala v regálech obchodů svému osudu. Nakonec mě ale přemohla zvědavost a touha šalvěj hispánskou také vyzkoušet. Vlastnosti i chuť chia semínek mě příjemně překvapily. Puding z chia semínek je výbornou svačinkou mezi jídly. Dokáže totiž zasytit, ale přitom vás „nezaplácne“ na příliš dlouho dobu. Je svěží, plný energie a důležitých živin. Dost bylo vychvalování, jdeme na recept. 🙂

Chia puding s jahodami

Suroviny:

  • 3 lžíce chia semínek
  • 150 ml rostlinného mléka
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • jahody

Postup:

  1. Chia semínka nasypeme do skleničky a zalijeme rostlinným mlékem (já použila kokosové) a vložíme do lednice minimálně na 2 hodiny (nejlépe však do druhého dne).
  2. Jakmile nám chia semínka nabobtnají a vytvoří tzv. chia gel pudingové konzistence, přidáme lžíci třtinového cukru a promícháme.
  3. Chia puding ještě ozdobíme jahodami nebo jiným Low-FODMAP ovocem.
Chia pouding s jahodami
Chia puding jahodami