Šárka Zajíčková 5 min. 20 min.

Pohanka je velmi zdravá potravina a skvělá volba nejen pro celiaky. Je plná prospěšných látek a dokáže také na dlouhou dobu zasytit. Na jaře, kdy chceme svůj jídelníček po zimě trochu odlehčit, můžeme zkusit třeba pohankový salát, který je plný křupavé zeleniny – samozřejmě Low-FODMAP. 🙂

Jarní pohankový salát

Suroviny:

  • 200 g pohanky lámanky
  • polníček
  • svazek ředkviček
  • 3 lžíce sterilované kukuřice
  • čerstvá petrželka
  • sůl
  • pepř
  • olivový olej
  • citrónová šťáva

Postup:

  1. Pohanku uvaříme podle návodu na obalu a necháme úplně vychladnout.
  2. Mezitím si připravíme zeleninu. Ředkvičky omyjeme a nakrájíme na tenké plátky. Petrželku nasekáme nadrobno.
  3. Dresing vytvoříme smícháním 2 lžic olivového oleje, 1 lžíce citrónové šťávy, 1 lžíce vody, soli a pepře.
  4. K pohance přidáme ředkvičky, petrželku, polníček a kukuřici a pořádně promícháme.
  5. Nakonec do salátu přimícháme dresing
Jarní pohankový salát
Pohankový salát