Šárka Zajíčková 30 min. 15 min.

Pohankové palačinky jsou téměř k nerozeznání od těch klasických „lepkových“. Je pravda, že v nich pohanku lehce cítíte, ale rozhodně to nezhoršuje jejich chuť, možná spíš naopak. ☺ Důkazem může být to, že na pohankových palačinkách si pochutnávají i lidé v mém okolí, kteří LOW-FODMAP dietu držet nepotřebují. U palačinek si jen dejte pozor na konzistenci a těsto nedělejte příliš husté. Držte se doporučené gramáže a nebojte se, že těsto bude zezačátku příliš řídké. Těsto bude 20 minut odpočívat a během té doby viditelně zhoustne. Já osobně mám ráda pohankové palačinky s banánem a javorovým sirupem nebo s hořkou čokoládovou pomazánkou z DM. Ta je LOW-FODMAP a navíc veganská, takže se nemusíte bát, že by obsahovala laktózu. Jen to s ní nepřehánějte, příliš kakaa nám nemusí dělat moc dobře. Zkrátka všeho moc škodí.

Suroviny:

  • 225 g hladké pohankové mouky
  • 500 ml rýžového mléka
  • 2 vanilkové cukry
  • špetka soli
  • 1 lžíce rostlinného oleje
  • 2 vejce

Postup:

  1. Všechny suroviny smícháme a promícháme ručním mixérem.
  2. Palačinkovou směs necháme 20 minut odpočinout.
  3. Poté smažíme vždy na troše oleje palačinky.
  4. Přebytečný tuk můžete odsát do ubrousku.
  5. Na talíři můžeme palačinky zdobit banány, borůvkami, javorovým sirupem, džemem nebo třeba jogurtem bez laktózy.