Šárka Zajíčková 10 min. 50 min.

Tento recept je oproti klasickému chuťově výrazně odlišný. Jsme totiž zvyklí na chuť cibule a česneku, která se přidává jak do špenátu, tak i k pečenému masu. Přesto, pokud máte chuť na českou klasiku, vyzkoušejte tuto LOW-FODMAP verzi. Jen doporučuji jídlo pořádně okořenit a nebát se soli, pepře ani kmínu. Když jsem toto jídlo dělala poprvé, kořením jsem šetřila a bylo to takové neslané nemastné. Pokud se toho ale nebudete bát, bude to chuťově moc dobré.

Suroviny:

  • 400 g vepřové plece
  • 2 balení čerstvého listového špenátu nebo 1 balení mraženého
  • 1 vejce
  • suchá směs na přípravu bramborového knedlíku bez lepku
  • sádlo
  • sůl
  • pepř
  • kmín

Postup:

  1. Jako první okořeňte a osolte maso. Vložte ho do pekáčku, přidejte k němu asi lžíci sádla a lehce podlijte vodou.
  2. Pekáček přiklopte a dejte péct do trouby na 180 stupňů přibližně na 50 minut.
  3. Pokud se voda vypaří, ještě jednou maso podlijte.
  4. Knedlík připravte podle návodu na obalu.
  5. Většinou stačí suchou směs pouze smíchat s vodou a vytvarovat knedlíky. Ty pak vařte 15 minut ve vroucí osolené vodě.
  6. Špenát krátce poduste. Nezapomeňte ho osolit a opepřit. Ke konci k němu ještě přidejte vajíčko – tím se špenát dobře zahustí.
  7. Podávejte přelité výpekem z masa.