Šárka Zajíčková 10 min. 20 min.

Jestliže nemáte chuť na maso a navíc nechcete u plotny trávit moc času, je zeleninová směs perfektním řešením. Kombinace cukety, mrkve, bambusových výhonků a arašídů je perfektní a k rýži se moc hodí. Pokud vám nevadí zelená paprika, můžete ji tam trochu přidat, je totiž také LOW-FODMAP.

Suroviny:

  • 1 cuketa
  • 3 malé mrkve
  • 200 g konzervovaných bambusových výhonků
  • hrst arašídů
  • rostlinný olej
  • sůl
  • pepř
  • sladká paprika
  • třtinový cukr
  • sladká sójová omáčka bez lepku
  • voda
  • 1 lžíce bramborového škrobu
  • rýže

Postup:

  1. Rýži uvaříme dle návodu na obalu.
  2. Cuketu i mrkve oloupeme a nakrájíme na velmi tenké plátky.
  3. Na pánev nalijeme trochu rostlinného oleje a osmahneme na něm cuketu s mrkví.
  4. Jakmile zelenina pustí trochu vody, přidáme bambusové výhonky, osolíme, opepříme, okořeníme paprikou a promícháme.
  5. Zalijeme trochou vody, přikryjeme pokličkou a necháme asi 10 minut dusit.
  6. Poté znovu promícháme, podle potřeby přidáme další vodu a osladíme třtinovým cukrem.
  7. Když nám zelenina změkne, přidáme škrob rozmíchaný v troše vody a zeleninovou směs jím podlijeme.
  8. Pořádně promícháme, dokud směs nezhoustne.
  9. Ochutíme asi 2 lžícemi sladké sójové omáčky a ke konci ještě přidáme hrst arašídů. Podáváme s vařenou rýží.